zondag 20 april 2008

LUNA is geboren!!

Daar is ze dan onze kleine meis:
Luna is afgelopen maandag, 14 april, geboren om 05.11 uur. 48 cm en 2740 gram. Een inie mini dus...Maatje 44!
Totaal onverwachts, al wel last gehad van voor weeën, maar ik had gedacht dat ik nog wel ff rond zou lopen.
Luna had t anders gedacht ;-) die hoorde mama zo vaak over al dat baby-shoppen, dat ze vast reuze nieuwsgierig was naar alles wat papa en mama voor haar gekocht hebben....
Dus op zondag 13 april om 10 uur (ik wilde net in bed Medium kyken) braken mn vliezen (hè, sta ik nou in mn broek te plassen??). De verloskundige maar gebeld (en maikels mams, die kwam gelyk), ze kwam t ff checken, en ja, t was toch echt vruchtwater.
Maar omdat ik nog geen weeën had, is ze weer gegaan, aangezien dat dan ook nog wel tot de volgende morgen kon duren. Wy gingen ondertussen maar de easy-fix in de auto zetten, de maxicosi erby, de vluchttas voorzien van de laatste dingen, en uiteindelyk begonnen de weeën tegen half 12. De VK nog maar es gebeld, en als ze heftiger werden, om de 3 a 4 minuten kwamen, en dan zo'n 3 kwartier aanhielden, dan moesten we weer terug bellen. Nou na een half uurtje kwamen ze al om de 3 minuten, dus toen maar heel snel de VK gebeld...
Toen ze kwam, had ik al 2 cm ontsluiting, en zyn we maar naar t ziekenhuis gegaan (wilde ik zelf al), daar was t inmiddels al 4. Eenmaal in t ZH werden de weeën ook al snel heel heftig en vlug achter elkaar. Toen ging t iets langzamer, 5 cm, maar nog steeds erg heftige weeën. Tegen half 3 om een prik gevraagd, de VK adviseerde me om eerst es onder de douche te gaan, miss werd de pyn dan wat minder. Dan zouden we tegen 3uur weer kyken. Onder de douche (lekker 40 graden...)werden de weeën idd minder heftig, voor even....Want tegen 3uur toch maar de prik gevraagd én gekregen, ondanks de al 8 cm (!!) ontsluiting. Ook overgedragen aan de VK van het ZH, en Luna kreeg een sensor op haar hoofd om te kyken hoe ze op de medicatie reageerde.
Helaas hielp de prik niet echt, ik werd er wel een béétje doezelig van, maar de scherpte van de weeën nam het niet weg, helaas...
Tegen kwart voor 5 was daar de 10 cm. Als ik aandrang om te persen kreeg, moesten we de VK bellen. Nou ze was de deur nog niet uit, of ze kon weer terug komen, want om 04.55 mocht ik gaan persen, en na slechts 16 minuten werd onze dochter geboren!!
Ik heb haar zelf gelyk aangepakt...
Apgarscore was gelyk super, 9/10/10, en ze mocht lekker by me liggen. Wel moest ze die morgen 3x geprikt worden voor haar bloedsuiker, vanwege haar lage gewicht, maar gelukkig was t alle keren goed, en mochten we om 1uur naar huis.
Deze week hebben we echt genoten, veel in bed gelegen, en lekker uitgerust.
Ook ontzettend verwend door alle kraamvisite, en super kraamzorg gehad (morgen nog 1 dagje).
De borstvoeding kwam eerst wat te langzaam omgang om Luna goed op gewicht te houden, maar na wt byvoeding voor Luna, en een kolf en Vita Mals (donker bruin duits bier zonder alcohol, schynt goed te zyn voor de BV) voor mams, loopt dat nu allemaal super!
Ook had Luna tot vandaag nog niet gepoept (alleen by de geboorte), maar vandaag had ze een mooi gevulde luier voor ons ;-) Dus alles loopt nu helemaal op rolletjes :-D
Nog even een foto van onze prinses:

Nou ok nog wat dan hihi:

Zo en nu gaat mams weer lekker op bed, ik zal vd week t kaartje showen, en nog meer foto's :-D

23 opmerkingen:

Je@net zei

Ooooh Tam, wat een mooie foto's!!! Wat een lieverdje is het toch!!
En wat fijn dat ze vandaag ook gepoept heeft!! Een hele zorg minder!
We komen gauw langs en Saar komt dan mee hoor. Zij heeft natuurlijk ook nog een cadeautje voor Luna!!
Tot gauw en een knuffeltje voor Luna xx

Ingrid zei

Wat een prachtige dochter! En wat veel haartjes heeft ze. Van harte gefeliciteerd en heel veel liefde en geluk.

Ingrid
x

Fauve Design zei

Super gefeliciteerd!Prachtige meid :D

Wendy Schoonhoven zei

Och meis, wat een schatje heb je gekregen zeg....En dat koppie met haar, zooooo lief!!! Geniet maar lekker van de komende tijd, liefs, Wendy.

Anoniem zei

Wat een super mooi meisje zeg!
Helemaal geweldig.
Het kaartje is erg appart, mooi....echt iets voor jou zeiden we al op het werk.
Hoe is het nu met jou?
Geniet er lekker van meid.
Kus Janneke en de jongens

*~SCRAP-GEK~* zei

ooooooh wat is het toch een schatje he!!!! ik ben helemaal verliefd op haar!!! *zucht* en wat super fijn dat ze vandaag eindelijk gepoept heeft! toppie! ik vind het zo fijn dat alles zo goed gaat...nu zijn jullie echt een gezinnetje...ik kom snel weer langs om lekker bij te kletsen en met Luna te knuffelen, maar ik meot eerst even goed uitzieken, want straks steek ik jullie nog aan...en dat wil ik niet op mijn geweten hebben hoor!!! nou, geniet er lekker van meis!!! tot gauw hoor!!! (woensdag mischien?) ik sms nog wel!!! groetjes van een trotse scraptante!!! hihihi!

Marjolein zei

Ooooh meis, wat een schatje, wat een haar.... oh wat zullen jullie genieten zeg!
Fijn dat de luier goed gevult was, weer een zorg minder he?
Graag gauw weer lieve foto's ook met mams en paps erbij hoor!!

Anoniem zei

Wow, wat een mooi prinsesje !! en wat een mooie naam. Het geboortekaartje heb ik al gezien op het SA forum: echt origineel !!

Geniet van de kleine meid !!
Groetjes, Edith

Janine zei

Hey Tam gelukkig heeft Luna geoept!Das heel goed nieuws!
En wat een mooie foto's het is echt een mooi meiske!
Hoop dr weer snel valt te houden hihi!
Dikke knuf voor jullie allebei

Wilma zei

Wat een prachtig meisje hebben jullie! Geniet er van!!!

Anoniem zei

Ooooo Tam ik zit met tranen in mn ogen te lezen! FANTASTISCH!!! ben zo blij voor jullie!

ze is beeldschoon net als dr naam!

en geweldig dat je borstvoeding geeft!!!!!!!! als je vragen hebt je weet me te vinden (heb Thomas tot 21 maanden gevoed)

dikke zoen en het kaartje ligt klaar :D

Kus Paula

R zei

Van harte gefeliciteerd met jullie dochter Tamara!! Wat een lieve foto's, geniet ervan!!!

Anoniem zei

Wat fijn dat het allemaal lekker gaat. Jullie hebben een prachtige dochter!! Geniet van haar!

Groetjes Astrid

Unknown zei

Ohhh wat een prachtige meid!

Miranda zei

Wat een onwijs mooi dochterje hebben jullie met een hele mooie naam. Veel plezier en geniet er maar lekker van.

Joke zei

Van harte gefeliciteerd met jullie prachtige dochter Luna. Wat een mooie naam ook.

Anoniem zei

Tamara en Maikel, van harte gefeliciteerd en wat een mooi meisje, lekker veel haar, geniet er van met z'n drietjes. Heel veel geluk samen!

groetjes Janny Haandrikman

Carla zei

aaahh wat een kleintje dan gaat de maten tabel wel kloppen...... hihi
dat was bij ons anders die begon met maat 62

Monique Helfrich zei

Zoooooooooooo gaaf!!! GEFELICITEERD (ook hier nog maar even...)!!!
Geniet maar lekker van elkaar en van de verwennerij!

lieve groet,
monique

Anoniem zei

Tamara wat een mooie dochter hebben jullie gekregen en nog wel geboren op dezelfde dag als mijn oudste zoon Anthony :)
wens jullie veel geluk en liefde toe :)

corinne delis

Heidie zei

Tamara en Maikel, hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. En heel veel liefde en geluk in jullie gezin.
groetjes Heidie (Bloks)

Anoniem zei

Ja wat moet ik nu nog zeggen na al deze berichten? Toch maar het zelfde het is zo'n schatje.Ze is zo mooi.Ze is zo lief.Ze is zo klein.Ze heeft zulke lieve kleine voetjes.Ze heeft zulke mooie zachte haartjes.Ze enz enz.Ze is gewoon perfect.Dikke kus Dionne

Iris zei

Ooh wow wat een plaatje!!!
Jee wat een verrassing dat je al bevallen bent zeg! Leuk om je verhaal te lezen...
Erg fijn dat het zo goed met jullie gaat!
Je kaartje heb ik op de blog van Marije gezien. Erg mooi!
Ontzettend gefeliciteerd en heel veel liefde, plezier en gezondheid toegewenst!!!!